watch the mellon collies blossom

----z-elektripaber

kolmapäev, juuli 13, 2005

 

...jätkuks

ma uurisin "Boys Don't Cry" loo tausta.
tuli välja, et Teena Brandon (poisstüdruk) eksisteeris päriselt. ta tapeti 31. detsembril 1993 Nebraskas Falls City's peale seda, kui tema tegelik sugu ilmsiks tuli.
sellest on tehtud ka dokumentaalfilm.

enam ma seda lugu kritiseerida ei saa.

elu ei allu dramaturgiasätetele.
sellegipoolest arvan ma fiktiivsete lugude loomisest sama, mida eelmises sissekandes veel.
näis, kui kaua ma ise nendest reeglitest kinni suudan pidada. sest kohe, kui need selgeks saavad, muutub nende lõhkumine ahvatlevamaks kui nende järgimine.

kas ongi siis nii, et me lõhume selleks, et luua selleks, et oleks, mida lõhkuda selleks, et uuesti luua?
päris hirmus rütm. monotoonne. jabur.
(loomulikult, juhul kui seda kõike täpselt niivõrd napi kondikavaga vaadatagi.)

Comments:
eriti vahva on muidugi see et Hilary Swank sai selle filmi eest NAISpeaosataäitja oscari:D...

Eh...mõni elu on ikka keeruline...
 
naljakas, jah, selle filmi puhul.
iroonia vist?
 
Elu on tihtipeale jõhkram kui looming. Ma ei tahaks uskuda, et surm on lihtsaim viis midagi lõpetada. Surmast tihtipeale algavadki allesjäänute probleemid...
 
täiesti nõus.

ma viitasin surma kasutusele kehvalt konstrueeritud lugudes.
sest enamik neist kasutab tegelase surma kiire ja labase lahendusena, jättes seeläbi tegelikult paljud otsad narmendama. sellised otsad, mille kokku sidumise võimalikkuse tõestamine oleks mõnele vaatajale/lugejale hädavajalik.
me tahame ju valgustatud saada.
me tahame ju teada, kuidas saavutada võimatut.
me tahame, me tahame uskuda imedesse.

elus ja heas loomingus on surmal just see laastav jõud, mis tal tegelikult on ka.
ühes filmis pealkirjaga "The Jacket" oli lause: "Sometimes life can only begin with the knowledge of death."

ma polnud tükk aega nii õiget lauset kuulnud.
 
Ma olen kuulnud, et siis, kui Astrid Lindgreni raamat "Vennad Lõvisüdamed" välja tuli, tekkis selle ümber ka hull skandaal. Tema on ju seal raamatus teoreetiliselt lastele näidanud, et surm (või enesetapp) on väljapääs kõigist probleemidest. Kui järele mõelda siis natuke intrigeeriv lahendus jah...aga seal oli vähemalt see kõik niiiiiiii iluuuuus:)
 
Postita kommentaar

<< Home