watch the mellon collies blossom

----z-elektripaber

teisipäev, august 30, 2005

 

ämblik

sünnipäevahommikul veel. enne kodu-uksest välja minemist esikus.
panin ketse jalga kui vaiba peal kõndis paksu, karvasakilise kerega ämblik ninapidi kapi all vedelevatest tossudest üle, teel kapialusesse avarasse pimedusse.
tõmbasin tossud kapi alt välja, hüüatasin, et esikus on suur ämblik.
ta oli üks nendest kaheksajalgsetest, kellel on jalaliigesed näha. tumeroheline. tagumiku küljes oli must jublakas, võrguniidi jaoks vast.
ämblik hakkas mööda seinatapeeti üles ronima ja ema tuli esikusse, et paanikast osa saada.
mina: "too mulle köögist klaas."
- "appi!"
"too mulle ruttu klaas."
- "appi, ma ei kujuta ette. ma ei joo sellest klaasist enam kunagi." (ema läheb kööki, kolistab kapiuste ja klaaside ja tassidega.)
"kähku."
ämblik ronib ülespoole.
"too mulle ruttu klaas!"
- "ma ei tea, millist võtta."
"too klaas!"
(ema toob sinise klaasi. ma panen klaasi ämblikule kupliks peale.)
"too mingi paber."
(ema toob suure kareda volditud salvrätiku. lükkan selle klaasi ja seina vahele.)
ema: - "appi, ta on sul käe peal!"
(ma viskan spasmilise kiirusega klaasi ja paberi vastu põrandat ja pühin ja raputan käsi.)
"kus ta on?"
- "näe, siinsamas. ronib."
(onu - ema vend - tuleb esikusse.)
mina: "ära teda ära tapa."
(onu võtab ämbliku peopessa ja viib rõdule. ta paneb ämbliku rõdul seina peale. ämblik kõnnib minema.)
ema: "see on õnneämblik."

.

karta seda, kes õnne toob. imelik.

Comments:
Ma ei tea - minu majapidamises elavad ämblikud vabalt ja ma põhimõtteliselt ei viska neid välja ega aja minema. Kasulikud loomad - aeg-ajalt püüavad mõne tüütu putukagi kinni. Teinekord peab lihtsalt mahajäetud võrgud minema pühkima, aga mingit kahju neist loomadest küll ei ole. Las nad olla - IMHO.

Teine asi on lõuna pool. Vat San Diegos räägiti, et seal pidada ringi sibama keskine must lesk, kelle hammustus inimese sirakile tõmbab ja halvemal juhul võib ära ka tappa. Aga siinkandis taolisi minuteada pole.
 
ma ei saa ämblike läheduses olla.
ma kardan neid üsna paaniliselt.
väikseid mitte, aga suuri. neid, kellel on musklid ja karvad ja näod.
 
mina ka. õudne!
 
ma arvan, et sa vist väga ei armasta ämblikke...ma saan aru, ma läheks hulluks, kui mingi madu peaks mu tossudest yle roomama, ainuke vahe oleks see, et suht raske on madu ära mahutada klaasi. samas, ei taha nagu väga proovida ka.
 
Postita kommentaar

<< Home