watch the mellon collies blossom

----z-elektripaber

kolmapäev, august 24, 2005

 

päike siin sees

nii et maia aias kukkus õun pähe ja maia aias oli pidu.
istusime kõik suure õunapuu all, mis langetas meile õunu taldrikute, peanupukeste ja murututtide pihta. tegelikult ma ei tea, kas keegi veel õunaga otse vastu pead sai. mina sain momentaalselt, kui me aeda astusime.

mul on ropud sõbrad.
mitte otseselt läbi ja lõhki paskaakropud, aga roppusealtid, ütleme nii. vaga vesi, sügav põhi. ja kui te vaid teaksite, milline soga seal põhjas on.
kui aias päikesesilm looja hakkas vajuma ja õhtu asus sumbuma öhe, läksid ka jututeemad aina eredamalt võikamaks.
maia väikevend siim, kes kunagi oli nii vaikne ja viisakas poiss, istus nüüd puu all pingil ja avaldas meile järjekindlalt oma fašistlikke ja nekrofiilseid plaane.
kunagi oli ta nii vaikne ja viisakas...
siim tahab, et ma räpiks tema bändis Natsitrallid. üritas koos punkar Makaroni abiga panna paika prooviaega, mis mulle sobiks.

toas tõmbusime ümarlaua ümber kerra ja maia tegi jasmiiniteed, et jutuvool ei jahtuks.
laua ääres saime kõik endale kestvaks mälestuseks mental picture'id, mida keegi meist poleks iial osanud ette näha ja karta.
me kasutasime sõna "enekas" kümnetes erinevates kontekstides ja ümarlaua ääres selgus, et pooled meist mõtlesid selle all "eneserahuldust" mitte "enesetappu".
(mul on kole seda kõike isegi praegu kirja panna.)
igal juhul... jätame beebid siit igaveseks välja. eks? igaveseks.
kuradi päralt, kuidas me beebideni välja jõudsime?!?

.

asi ei ole selles, et ma otseselt labasusi naudiksin.
asi on selles, et kui ma avastan, et inimesed, kes jätavad endast eeskujuliku mulje, on võimelised ka dekadentlikesse ja üllatavalt võikakõlalistesse vestlustesse laskuma, tunnen ma siirast rõõmu ja elevust.
vabastav tunne ilmub sisse, kui ma tean, et ma võin ühe inimesega rääkida nii korjustest kui lepatriinutäpikestest.
ekstreemsed vestlused turvalises keskkonnas. neid ekstreemsusi ma talun ja nad hämmastavad mind. need jõuavad kõige jahmatavatesse kohtadesse kui häälepaelad kannavad.
sellega on põhjendatud ka minu raamatukogu: ma tahan teada, kui sügavale suudavad trükitähemustrilised leheküljed lõigata.
ma ei ole tingimata lõpuni nõus Palahniuki seisukohaga, et raamat peab olema salajane lõksuluuk põrandal. raamat võiks olla kaasahaarav ja liigutav, muidugi, aga see ei pea tingimata jõudma tekstiga kohutavatesse paikadesse lihtsalt sellepärast, et kirjasõna-meedium on siiani maailma kõige sõnavabam meedium.

.

anyhoo.
enne äraminekut embasin dakit ja täiesti kompleksivaba embus oli. daki nentis ka, et okei oli. "kui misantroobid embavad"... mille pealkiri see olla võiks?
aga daki, ma ei usu, et me misantroobid oleme. meil on ronitaimedena mööda sisemust sõlmedesse väänduvaid issue'sid, is all. me ei põlga ju inimesi - nemad põlgavad meid. [naeratus]

maial on helge plikalik naer kui keegi teda ootamatult naerma ajab.
mirell vihkab surnud inimesi - või noh, ei vihka - aga tal on probleeme nendega.
karolin on pessimistlik ja paranoiline, et maia, mari ja mirell hülgavad ja unustavad ta. sest karolin ei lähe tartusse ülikooli, vaid jääb pealinna. mina usun, et nad ei hülga teda.
because cool kids - they belong together.

Comments:
Ah, Jim-Jim, mida me teeksime sinuta küll. Võtad meid kokku oma bloogis ja midagi ei saagi vastu öelda. Ei tahagi-ei peagi.

Ma tahtsin hoopis öelda midagi, mis su tooniga siin vist üldsegi kokku ei lähe ja mida ma unustasin eile öelda teile kõigile, ehkki te vist adusite seda ka, koguaeg, mitte ainult eile (oh nostalgiat-nostalgiat, mis mu minevikus kõnelema paneb). Aga et kallis oled, Jim. Et tule külla, Jim. Joome teed, Jim. Üldse. Ärme jäävõõraks. Saa kuulsaks, tee filme.

Ja me jäämegi. See ongi see 'meie jääme'. Ma räägin Karolinile sellest varsti kaugelt pikemalt kui ta võiks arvata. Et me jääme ja üldse.

Ma ei tea oma helget naeru. Aga kena teada, et keegi on teda kuulnud. Mul on elu ka ilus, kui te kõik olete seal sees. Sellepärast ma ju olengi, mis ma olen. Räägingi asju sellest, et kõik on nii hea.

Oh. Raisk. Teeks veel siukseid asju, ah? :) Kellel nüüd sünnipäev tuleb?
 
Ma mõtlesin sellele kõigele, ja seda on veel liiga palju. Noh, mul on muud asjad ka, aga ikkagi. See õuna(aia)värk on ka üks tugev asi praegu.

Ma arvan, et ma pean selle misantroopluse kohta mõtlema veel. Et kuidas täpselt sellega on.

Sest et te olete nõmedad ja ma ei hooli teist üldse.

Söödan sulle õunu ette, et sa visata saaks?

Jim, sa oled miskitpidi kuulus. Mäletad seda esimest klassi ja seda trummarit või klahvpillimängijat (näed, ma enam ei mäleta!) ja kuidas sellega oligi...
 
maia//

ma ei taha võõrastumist.
ma pean tõesti nüüd tartus hakkama käima; muutma selle läbikäigulinnast olemiselinnaks.

ma ei viitsi üldse nii, et siukseid asju enam ei teeks.
mida on vaja teha, seda on vaja teha.


daki//

1) mul on täiesti ükskõik, mida sina arvad või kellest sa parasjagu hoolid või ei hooli.

2) endiselt pole mõtet mulle õunu ette sööta, sest need kukuvad ainult puu otsast teistele pähe ja õlgadele. mina neid ei loobi.

3) daki, sina oled ju ka, mäletad? sa käisid samuti 7. keskkoolis, just nagu ultramelanhooli klahvpillimängija ning solistki.
sul on konnekšan täiesti olemas.
ja, noh: kellel meist on sauna põrandal chalice'i tääg?
selle inimese nimi algab tähepaariga "da" ning lõppeb tähepaariga "ki".
 
noh JAA, aga mina käisin TEISES 7. keskkoolis. see oli TEINE, teises linnas ju noh.

aga samas ei pruugi sel üldse vahet olla. ja see täägi-asi oli mul meelest läinud, ma ei tohiks enam kobiseda väga. jah.

a tule-tule tartusse, meil on madrats ka sulle.
 
Postita kommentaar

<< Home